تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی به حق و تواصی به صبر دو رفتار مهم انسان های رستگار و مومن می باشد که در کنار ایمان به خدا و انجام اعمال صالح به آن اقدام می کنند و وجه تمییز آنها با انسان های زیانکار ( ان الانسان لفی خسر) می باشد.
در این وبلاگ مطالب فرهنگی- اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر گذاشته می شود. در این وبلاگ مباحث، موضوعات، رویدادها و تحلیل های به روز جامعه در حد توان و وسع قرار داده می شود.
امید است، نشر این مطالب باعث ارتقای بینش مخاطبین و توصیه های آن سبب ارتقای رویکرد اصلاحی در جامعه گردد.

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی از مسئولان نیروی انتظامی پرسیده می شود که چرا با بدحجابی و ترویج پوشش نامناسب و… مقابله نمی کنید، می گویند ما دست تنها هستیم و سایر نهادها بایستی کمک کار باشند و آنها به وظایف خود عمل نمی کنند. نیروی انتظامی می گوید ما داریم کارمان را می کنیم ولی آنها هستند که هیچ اقدامی نمی کنند و… .

در رابطه با این استدلال آنها نکات زیر را یادآوری می کنیم:

  • روح اله عباسیان جزی
  • ۰
  • ۰

وقتی مردم عملکرد نامناسب دولت حسن روحانی در عرصه های مختلف را شاهد بوده اند و نارضایتی بسیار زیادی از این عملکرد به ویژه در رابطه با رکود حاکم در کشور پدید آمده است؛ در این گیر و دار خاطرات خوشی که توده مردم از عملکرد آقای احمدی نژاد داشتند سبب شد تا عده زیادی خواهان بازگشت او به عرصه اجرایی کشور شوند.

  • روح اله عباسیان جزی
  • ۰
  • ۰

طی چند سال اخیر که با پدیده داعش مواجه بوده ایم (و البته قبل تر از آن گروه هایی مثل طالبان، القاعده و…) عده ای ضمن تقبیح رفتار این گروه ها و متعصبانه و متحجرانه خواندن آنها اقدام به تخریب تمام رفتارهای آنها نموده تا بدانجا که حتی مواردی از آداب و احکام شرعی که صحیح است و با ما مشترک است را هم مورد هجمه قرار داده و مسخره کرده اند.

آنها مواردی چون اجباری بودن حجاب، اجرای حدود شرعی، قصاص، جلوگیری از اختلاط زن و مرد، داشتن ریش، امر به معروف و نهی از منکر و… را تندروی و رفتاری داعشی معرفی کرده اند. رسانه ها، سخنرانان و فضاهای مجازی و… با دستاویز قرار دادن اینکه اجبار حجاب، امر به معروف و… جزو کارهای داعش است این اعمال را زشت قلمداد می کنند و در این گیرودار از آب گل آلود برای رسیدن به اهداف خود ماهی می گیرند.

  • روح اله عباسیان جزی
  • ۰
  • ۰

اردیبهشت ماه ۹۶ دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار می شود. این انتخابات دارای اهمیت زیادی است چراکه سکاندار اجرایی کشور برای ۴ سال آینده مشخص می شود. غیر از این به خاطر شرایط خاص کشور و همچنین شرایط حاکم بر منطقه و جهان وجود نیرویی انقلابی و ولایی که شرایط موجود را درک کند و بتواند کشور را در این پیچ تاریخی به ساحل مقصود برساند امری حیاتی است. با توجه به اینکه عمده نیروهای انقلابی از شرایط موجود و عملکرد دولت حاضر رضایت ندارند بایستی با دور اندیشی و انسجام نیروها به گزینه ای مطلوب رسید. گزینه ای که ضمن داشتن تمام محاسن مورد نیاز دارای مقبولیت لازم نیز باشد.

با خارج شدن آقای دکتر احمدی نژاد از صحنه رقابت تا حدودی خلأ یک نیروی شناخته شده به چشم می خورد. البته این فرصتی است که نیروهای انقلابی بتوانند کاندیدای توانمند خود را شناسایی و معرفی کنند تا ان شاءالله اصلاح امور کشور به وقوع بپیوندد. کارزار انتخاباتی دارای چندین مرحله کلیدی است که از مهمترین آنها شناسایی و تعیین نامزدهای برتر می باشد. افرادی که حتی اگر خودشان تمایل چندانی برای کاندیداتوری (بنا به دلایل مختلف) نداشته باشند اما اگر شایستگی در آنها وجود دارد لازم است شناسایی و پس از ارزیابی های چندجانبه ی کارآمدی، وفاداری به ارزش ها، مقبولیت و… به مردم معرفی شوند و پیگیری و رایزنی شود تا آن فرد کاندیداتوری را قبول کند.

  • روح اله عباسیان جزی