تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی به حق و تواصی به صبر دو رفتار مهم انسان های رستگار و مومن می باشد که در کنار ایمان به خدا و انجام اعمال صالح به آن اقدام می کنند و وجه تمییز آنها با انسان های زیانکار ( ان الانسان لفی خسر) می باشد.
در این وبلاگ مطالب فرهنگی- اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر گذاشته می شود. در این وبلاگ مباحث، موضوعات، رویدادها و تحلیل های به روز جامعه در حد توان و وسع قرار داده می شود.
امید است، نشر این مطالب باعث ارتقای بینش مخاطبین و توصیه های آن سبب ارتقای رویکرد اصلاحی در جامعه گردد.

  • ۰
  • ۰

بنا به فتوای مقام وعظم رهبری ترویج موسیقی جایز نیست. البته ترویج موسیقی دارای ابعاد مختلفی می باشد. برگزاری کلاسهای موسیقی از جمله ی انها می باشد. اما یکی از بسترهایی که می تواند سبب ترویج موسیقی شود رسانه ها هستند. رسانه هایی که اخبار ریز و درشت مربوط به موسیقی را منعکس می کنند تا بدانجا که روزانه دهها خبر و مطلب در رابطه با ان منعکس می شود. اخباری چون زمان و مکان برگزاری کنسرت با حضور فلان خواننده، برنامه های آتی گروهی موسیقی فلان ، رونمایی از آلبوم جدید ...، اخبار مربوط به خانه موسیقی، اعتراض به لغو کنسرت موسیقی ، برگزاری جشنواره موسیقی، مصاحبه با نوازندگان و خوانندگان و مسئولین مرتبط با موسیقی و... که می تواند به نهادینه سازی و ترویج آن کمک کند. و این رسانه ها نقش بسیار پر رنگی در ترویج موسیقی بازی کرده اند.

حالا اگر این کار توسط رسانه های متعلق به جریان غربگرا و لیبرال انجام شود یک بحث است. اما اگر اینکار توسط رسانه های متعلق به نهادهای انقلابی و عمومی و حتی دولتی انجام بگیرد جای سوال فراوان دارد. سوال این است که ایا این رسانه ها از پوشش اخبار مربوط به موسیقی چه هدفی را دنبال می کنند؟ایا فکر نمی کنند این کارشان سبب ترویج موسیقی و مفاسد ضمیمه آن می شود؟ ایا انها هر خبری را بایستی منعکس کنند؟ پس مدیریت خبر و رسانه بر اساس مصالح جامعه و بر اساس مبانی دینی چه می شود؟ ایا این اخبار سبب اعتلای فکری جامعه می شود یا سبب رونق لهو و لغو و بیهودگی در جامعه می گردد؟

متاسفانه مشاهده می کنیم در خبرگزاری مهر که متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است یا خبرگزاری فارس که وابستگی به سپاه دارد اخبار موسیقی در صدر اخبار فرهنگ و هنر قرار دارد و اصلا صفحه ای ویژه به آن اختصاص داده شده است. و متاسفانه این نقیصه در خیلی از رسانه های ارزشی و متعلق به بیت المال فراوان دیده می شود.  خبرگزاری مهر هم که دغدغه اش موسیقی کشور، معرفی چهره های بومی موسیقی کشور، بیان مشکلات موسیقی و... است و اینقدر که به موسیقی می پردازد به کانون های فرهنگی مساجد و... که دارای مشکلات مالی  و بی توجهی مسئولین هستند نمی پردازد. خبرگزاری مهر بعضا برای موسیقی دایه دلسوزتر از مادر می شود و بر خلاف رسالت سازمان تبلیغات اسلامی بعضاخلاف یا حتی ضد تبلیغات اسلامی عمل می کند.   در این رسانه اخبار مربوط به حرکت های اجتماعی جوانان مومن و انقلابی و دغدغه های انها یا اصلا منعکس نمی شود یا انعکاس کمرنگ دارد.

لذا از رسانه هایی که وابستگی به نهادهای انقلابی دارند یا بعضا داعیه دار مباحث ارزشی هستند انتظار این است که به سمت ذائقه سازی مثبت خوانندگان پیش بروند و اخبار مباحث ضد ارزشی مثل موسیقی را حذف کنند چرا که دشمن دارد تمام قد ترویج موسیقی می کند چرا ما کمک کار انها باشیم و در زمین انها بازی کنیم؟ چرا بودجه و امکانات بیت المال مسلمین را صرف ترویج موسیقی نماییم؟ اگر بنا به فرموده بزرگان موسیقی از مصادیق لهو و لغو است شایسته است بنا به سفارش قران از ان رویگردان باشیم. ( قد افلح المومنون..... والذین هم عن الغو معرضون).

این رسانه ها بدانند با هر خبر و مطلبی که پیرامون موسیقی منتشر می کنند قدمی در ترویج موسیقی و به قهقرا رفتن جامعه اسلامی برداشته اند و روز قیامت در پیشگاه شهدای عزیز  بایستی پاسخگو باشند که چرا آرمان ها و ارزش های دینی را رها کردند و به امور منافی با آن و لغویات پرداختند.

امید است مسئولان این رسانه ها و نهادهای بالادستی شان این موضوع را جدب گرفته و پیگیری نمایند چرا که هرگونه سهل انگاری پذیرفتنی نمی باشد.

  • ۹۵/۱۲/۰۲
  • روح اله عباسیان جزی

رسانه

نهادهای انقلابی

کنسرت موسیقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی