تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی به حق و تواصی به صبر دو رفتار مهم انسان های رستگار و مومن می باشد که در کنار ایمان به خدا و انجام اعمال صالح به آن اقدام می کنند و وجه تمییز آنها با انسان های زیانکار ( ان الانسان لفی خسر) می باشد.
در این وبلاگ مطالب فرهنگی- اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر گذاشته می شود. در این وبلاگ مباحث، موضوعات، رویدادها و تحلیل های به روز جامعه در حد توان و وسع قرار داده می شود.
امید است، نشر این مطالب باعث ارتقای بینش مخاطبین و توصیه های آن سبب ارتقای رویکرد اصلاحی در جامعه گردد.

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لباس انسان نماد هویت و شخصیت او می باشد و از آداب ورسوم و عقاید فرد و جامعه بوده و از آن نشات می گیرد. یکی از عرصه هایی که دشمن به طور استراتژیک در تهاجم فرهنگی خود فعالیت دارد، تغییر پوشش جامعه اسلامی و ترویج بی حجابی، عریانی و اباحه گری با استراتژی های قبح زدایی گام به گام می باشد. در مراحل اولیه مقنعه را کوچک کردند، سپس روسری را در جامعه به عنوان پوشش موها رواج دادند و روی آن مدت ها کار کردند. پس از مدتی با قبح زدایی شال را جایگزین کردند و انواع آن را ترویج دادند و کا ر را به نحوی گشترش دادند که از عقب گردن و بعضا شانه ها مکشوف باشد و از جلو هم گوش ها و ... پیدا باشد.

  • روح اله عباسیان جزی
  • ۰
  • ۰

در رابطه با مباحث ارزشی ،آرمان های انقلابی و ملی ما همیشه آرزو کرده ایم و سعی داشته و داریم تا به تمام معنا در جامعه تحقق پیدا کند ولی گاه با موانعی برخورد می کنیم که در اجرای آنها سهل انگاری می کنند و حتی ممانعت به عمل می آورند. وقتی با آنها صحبت می کنیم، بحث می کنیم اصلا می بینیم ادبیات و طرز تفکر آنها با ما متفاوت است و این به یکی دو مورد هم منتهی نمی شود و بساط اختلاف نظری و عملکردی مان بسیار گسترده است.

  • روح اله عباسیان جزی
  • ۱
  • ۰

وقتی کشور مسلمان و شیعه ی یمن زیر آماج حملات رژیم سعودی می باشد و حجاج ایرانی هیچ تحرکی در مقابل آل سعود نداشته باشند و از این فرصت برای انزجار استفاده نکنند طبیعی است که چوب کوتاهی خود را در جای دیگر خواهند خورد. وقتی صدای ناله ی مسلمانان یمن بلند است و حتی در ایام موسم حج و ماه های حرام زیر بمباران شدید رژیم حاکم بر عربستان است و انگار نه انگار که برادران ما دارند کشته می شوند و ما به خاطر عافیت طلبی و تنش زدایی هیچ اقدامی نمی کنیم طبیعی است که بایستی به بلایی بزرگ دچار شویم. 

  • روح اله عباسیان جزی
  • ۰
  • ۰

یکی از مطالب مهمی که رهبر معظم انقلاب اخیرا به آن اشاره داشتند خطر نفوذ فرهنگی وسیاسی دشمن می باشد که از نفوذ اقتصادی و حتی امنیتی خطرش بیشتر است و لذا می طلبد بر حسب وظیفه به این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

یکی از شاه راه های مهم نفوذ فرهنگی سیاسی و اقتصادی و حتی نفوذ امنیتی و اقتصادی گسترش توریسم در کشور است. متاسفانه دارد تحرک های گسترده ای در این زمینه صورت می پذیرد به نحوی که مسئولان اجرایی کشور جذب بیش از 10 میلیون گردشگر خارجی در سال را هدف گذاری کرده اند.