تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی به حق و تواصی به صبر دو رفتار مهم انسان های رستگار و مومن می باشد که در کنار ایمان به خدا و انجام اعمال صالح به آن اقدام می کنند و وجه تمییز آنها با انسان های زیانکار ( ان الانسان لفی خسر) می باشد.
در این وبلاگ مطالب فرهنگی- اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر گذاشته می شود. در این وبلاگ مباحث، موضوعات، رویدادها و تحلیل های به روز جامعه در حد توان و وسع قرار داده می شود.
امید است، نشر این مطالب باعث ارتقای بینش مخاطبین و توصیه های آن سبب ارتقای رویکرد اصلاحی در جامعه گردد.

  • ۰
  • ۰

یکی از مطالب مهمی که رهبر معظم انقلاب اخیرا به آن اشاره داشتند خطر نفوذ فرهنگی وسیاسی دشمن می باشد که از نفوذ اقتصادی و حتی امنیتی خطرش بیشتر است و لذا می طلبد بر حسب وظیفه به این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

یکی از شاه راه های مهم نفوذ فرهنگی سیاسی و اقتصادی و حتی نفوذ امنیتی و اقتصادی گسترش توریسم در کشور است. متاسفانه دارد تحرک های گسترده ای در این زمینه صورت می پذیرد به نحوی که مسئولان اجرایی کشور جذب بیش از 10 میلیون گردشگر خارجی در سال را هدف گذاری کرده اند.  اولین آسیب جدی در این رابطه آسیب فرهنگی است، وقتی می بینیم گردشگران غیر مسلمان با ظواهر غیر شرعی و با روابطی آزاد در شهرها و اماکن اسلامی تبرج می کنند و مسئولین هم هیچ نظارتی در این رابطه ندارند. و البته متدینین نه اجازه دارند و نه زبان آنها را می فهمند که آنها را نسبت به اهمیت حفظ شئونات اسلامی آگاه سازند. و حضور آنها سبب عادی شدن اباحه گری و هنجارشکنی در جامعه و ایجاد الگوهای کاذب برای عده ای می شود  که نسبت به رعایت حدود الهی بی قیدتر شوند.

نکته منفی دیگر در این زمینه این است که با ورود گردشگر خارجی، عده ای از مردم مسلمان کشور مشغول خدمت رسانی و سرویس دهی به افرادی می شوند که شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند و این سبب ذلت مسلمین و ایجاد روحیه ی بی غیرتی و بی دینی در جامعه می شود. نکته بعدی این است که وقتی قرار است حجم میلیونی از گردشگر خارجی وارد کشور شود، اثرات مخرب فزاینده ای را بر فرهنگ کشور می گذارند و فرهنگ عمومی مردم را دستخوش تغییر می دهند. گردشگر خارجی برای ورود به کشور الزامات رفاهی مخصوص خودشان را طلب می کنند که از جمله ی آن فروشگاه ها و کافی شاپ ها، رستوران های غرب پسند، آزادی سرو مشروبات الکلی، کنسرت های موسیقی، روابط آزاد جنسی و... می باشد که سبب نفوذ فرهنگ دشمن می شود.

  متاسفانه مشاهده می کنیم که این اتفاق در حال وقوع است و بعضا خیابان ها و اماکن کشور مملوء از حضور توریسم های خارجی گشته و صحنه های بسیار زشت در غفلت و بعضا خیانت بعضی از مسئولین در حال وقوع است.  اخیرا هم تصاویر دیدار نمایندگان کشورهای خارجی با مسئولین بلندپایه کشور مثل رئیس جمهور، رئیس مجلس و... منتشر شده است که حاکی از عدم رعایت حداقل های پوشش توسط نمایندگان کشورهای خارجی در جلو چشم مسئولین ماست. وقتی آنها پوشش لازم را در دید مسئولین ما رعایت نمی کنند و بر این رفتارشان تعمد و اصرار دارند و هیچ نظارتی نیز بر آن صورت نمی پذیرد می خواهید آنها در خیابان ها و اماکن عمومی کشور حدود قانونی و شرعی ما را رعایت کنند؟! لذا پدیده ی آندولیزه سازی کشور با این طرفند شتاب بیشتری گرفته است.

 اخیرا رئیس جمهور در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا صنعت توریسم را یک از راه های توسعه  ارتباطی با آمریکا دانسته است که این می تواند نمادی از عزم مسئولین برای این امر باشد.

نفوذ دیگر نفوذ اقتصادی است. وقتی حجم عظیمی از گردشگرادن وارد کشور می شوند، سرمایه گذاری زیادی نیز در این زمینه صورت خواهد گرفت و کشور تا حدود زیادی به درآمد آن وابسته می شود و عده ی زیادی مشغول به کار در این عرصه می شوند. فرض کنید به خاطر اتخاذ یک موضعملی و انقلابی روابط کشورمان با کشورهای خارجه دچار تنش شود، آنها با فضا سازی و ایجاد محدودیت می توانند به راحتی ورود گردشگر به کشور را کاهش داده و متوقف کنند و آنجاست که رکود اقتصادی از این طریق بر کشور حکم فرما می شود و عده ای به تکاپو می افتند که کشور متضرر شده و بایستی از مواضع خود کوتاه بیاییم. لذا سرمایه گذاری در صنعت توریسم بر خلاف اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب بدان تاکید دارند، به نظر می رسد و بایستی در این زمینه محطاطانه قدم برداشت.

نفوذ دیگر از این راه نفوذ سیاسی و امنیتی است. با ورود حجم زیادی از گردشگران به کشور احتمال ورود و رسوخ جاسوسان و طراحان فتنه به کشور در پوشش گردشگر بالا می رود که می تواند لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد سازد و نمونه هایی از این دست را به طور متعدد داشته ایم. دیدار نمایندگان کشورهای خارجی با فعالین فتنه و انجمن های غربگرا نیز در این راستا رخ داده است.

لذا می طلبد در هر طرح اقتصادی ابعاد فرهنگی و... آن بررسی شود سپس به اجرای آن اقدام کنیم. البته جذب گردشگران کشورهای اسلامی به ویژه زائرین می تواند در اولویت قرار داشته باشد که ضمن منافع اقتصادی ترویج فرهنگ شیعه را در پی دارد. همچنین بایستی قبل از ایجاد ساختارها و بایسته های فرهنگی و نظارتی از  سرمایه گذاری در ترویج توریسم اجتناب کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی