تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی به حق و تواصی به صبر دو رفتار مهم انسان های رستگار و مومن می باشد که در کنار ایمان به خدا و انجام اعمال صالح به آن اقدام می کنند و وجه تمییز آنها با انسان های زیانکار ( ان الانسان لفی خسر) می باشد.
در این وبلاگ مطالب فرهنگی- اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر گذاشته می شود. در این وبلاگ مباحث، موضوعات، رویدادها و تحلیل های به روز جامعه در حد توان و وسع قرار داده می شود.
امید است، نشر این مطالب باعث ارتقای بینش مخاطبین و توصیه های آن سبب ارتقای رویکرد اصلاحی در جامعه گردد.

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سال 1390 بود که جریان بیداری اسلامی در تونس کلید خورد و در چند کشور دیگر ادامه پیدا کرد تا اینکه چند حاکم سرنگون شدند. حکومت بن علی در تونس، مبارک در مصر، قذافی در لیبی، البته به فاصله زمانی جزو سرنگون شدگان بودند. ویژگی مشترک شان حکومت های خودکامه، سکولار و دین ستیز بود.

این جریان در سوریه، بحرین، یمن، عربستان، اردن و... نیز رخ داد که در یمن نیز حکومت عبدالله صالح ساقط شد و پس از آن منصور هادی روی کار آمد که آن دولت هم به دلیل خودکامه بودن و پیگیری سیاست های دولت قبل در مرحله دوم انقلاب ساقط شد. البته جنگ تحمیلی توسط آل سعود پیش آمد که در این نوشتار کاری به آن نداریم.

جایی که می خواهیم در این نوشتار مورد بررسی قرار دهیم سوریه می باشد. اول علت شروع این وقایع در سوریه را لحاظ می کنیم. این یکسری علل اولیه و سپس ثانویه را در پی دارد. علت اولیه می تواند چشم و هم چشمی عده ای از مردم سوریه به ویژه مخالفین دولت فعلی از سایر قیام های منطقه می باشد که آنها هم حرکتی را انجام دهند تا از آنها عقب نیفتاده باشند، شاید حرکت آنها در این فضای مشوش به نتیجه برسد.

  • روح اله عباسیان جزی
  • ۰
  • ۰

انتخابات اخیر در اصفهان با شکست اصول گرایان همراه بود که دلایل مختلف دارد و بایستی ابعاد مختلف آن سنجیده شود و ضریب اهمیت به آن داد. اما از دیدگاه بنده به غیر از مواردی که دوستان دیگر اشاره کردند می توان موارد زیر را افزود:

1) دور شدن قشر زیادی از متدینین از عرصه سیاست و بی تفاوتی نسبت به سرنوشت خود

عوامل مختلفی برای آن ذکر کرد:

·        وقتی روز به روز دارد مظاهر ضد دینی در سطح جامعه افزایش می یابد ولی تحرک مناسبی بر علیه آن توسط حاکمیت مشاهده نمی شود، لذا متدینینی که آرمان آنها حاکمیت ارزش های دینی است مشاهده می کنند هیچ جدیتی برای این قبیل کارها وجود ندارد و بلکه بعضا نمایندگان مجلس به دنبال جذب آرای قشری هستند که پایبندی به لوازم دین ندارند و  حتی شعارهایشان را نیز به آن سمت جهت دهی کرده اند نبایستی انتظار حمایت متدینین را داشت.

  • روح اله عباسیان جزی
  • ۰
  • ۰

طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب در چندین نوبت نسبت به حمایت از جوانان مومن انقلابی و فعالیت های خودجوش آنها تاکید کرده اند و در این راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی را مکلف به اقدام در این عرصه و رفع موانع کار جوانان انقلابی نمودند. در طی این مدت متاسفانه هیچ خبری از برنامه ریزی برای حمایت از جوانان انقلابی نشده است و اکنون بالعکس شاهد مقابله، سنگ اندازی و برخورد با جوانان مومن انقلابی بوده ایم تا بدانجا که مقام معظم رهبری اخیرا هشدار دادند که جوانان مومن انقلابی را با برچسب افراطی نکوبند. و تا کنون تنها حامی جدی جوانان مومن انقلابی امام خامنه ای بوده اند و بقیه اقدام در خور شانی در این عرصه انجام نداده اند.

  • روح اله عباسیان جزی
  • ۰
  • ۰

چندی پیش بود که پای سخنرانی یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نشسته بودم. ایشان در صحبت هایش اینچنین عنوان می کرد که: ببینید چقدر ما در رابطه با ماهواره سخت گیری کردیم و قانون تصویب کردیم، اکنون می بینید که روی بام اکثر خانه ها دیش ماهواره وجود دارد. وقتی اینچنین بی قانونی می شود و آشکارا تخلف می شود این توهین به قانون است و با فلسفه قانون گذاری در تضاد است و لذا می طلبد این قانون لغو شود.

  • روح اله عباسیان جزی