تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی (وتواصوا بالحق و تواصو بالصبر)

بیان مباحث و تحلیل های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ازجامعه و تحلیل رخداادها و موضوعات روز

تواصی به حق و تواصی به صبر دو رفتار مهم انسان های رستگار و مومن می باشد که در کنار ایمان به خدا و انجام اعمال صالح به آن اقدام می کنند و وجه تمییز آنها با انسان های زیانکار ( ان الانسان لفی خسر) می باشد.
در این وبلاگ مطالب فرهنگی- اجتماعی و سیاسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر گذاشته می شود. در این وبلاگ مباحث، موضوعات، رویدادها و تحلیل های به روز جامعه در حد توان و وسع قرار داده می شود.
امید است، نشر این مطالب باعث ارتقای بینش مخاطبین و توصیه های آن سبب ارتقای رویکرد اصلاحی در جامعه گردد.

  • ۰
  • ۰

لباس انسان نماد هویت و شخصیت او می باشد و از آداب ورسوم و عقاید فرد و جامعه بوده و از آن نشات می گیرد. یکی از عرصه هایی که دشمن به طور استراتژیک در تهاجم فرهنگی خود فعالیت دارد، تغییر پوشش جامعه اسلامی و ترویج بی حجابی، عریانی و اباحه گری با استراتژی های قبح زدایی گام به گام می باشد. در مراحل اولیه مقنعه را کوچک کردند، سپس روسری را در جامعه به عنوان پوشش موها رواج دادند و روی آن مدت ها کار کردند. پس از مدتی با قبح زدایی شال را جایگزین کردند و انواع آن را ترویج دادند و کا ر را به نحوی گشترش دادند که از عقب گردن و بعضا شانه ها مکشوف باشد و از جلو هم گوش ها و ... پیدا باشد.

در زمینه ی مانتو کم کم مانتوها را کو تاه کردند. مدتی از کوتاهی عقب نشینی کردند و روی بدن نما بودن و جنس جذاب و لیطف بودن آن کار نمودند. سپس مدل چسبان را ارائه نمودند. بعد از مدتی مدل نیم آستین و سارافن دار، سپس بی آستین و سارفنی و سپس مانتوی بی آستین را رواج دادند. همچنین در مدل آستین دار و بلند نوع بدون دکمه و... راهم رونق دادند.

در مورد شلوار، شلوار زنان را به سمت شلوار لی بعد از آن لی چسبنده تغییر دادند. بعد از آن پارچه ای چسبان و در مرحله بعد ساپورت از مدل های محتلف جوراب شلواری ضخیم  و بعد ساپورت نازک و توری و رنگ های مختلف کار کردند.

در طی این مراحل روی برای قبح زدایی و حساسیت زدایی در بعضی جاها عقب نشینی کردند تا در جای دیگر پیشروی داشته باشند. مثلا مانتو را بلند کردند تا شلوار ساپورت را بتوانند در کنار آن رونق دهند. و متاسفانه در غفلت و سکوت مسئولین و مردم پیشرفت فزاینده ای نیز داشته و موفق عمل کردند.

اکنون مشاهده می کنیم در طراحی لباس دارند استراتژی را به این سمت برده اند که پشت زنان مکشوف باشد که مانتو یا کت را برای زنان ترویج می دهند و گاها ساپورت را هم در کنار آن رونق می دهند که تمام برجستگی های بدن زن در این قسمت معلوم باشد. که بسیار تحریک کننده و باعث بی حیایی و... می باشد. اقدامی که اخیرا انجام داده اند این است که در اثر کوتاه کردن مانتو یا تبدیل مانتو به شنل ران زنان تا نزدیک ناف تمام برجستگی هامعلوم باشد و  یا در مانتو بلند طوری طراحی کرده اند که موقع راه رفتن زن،  ران زن مشهود باشد و پوششی غیر از شلوار نداشته باشند و نگاه ها به سمت آن نقطه معطوف شود که بسیار فاجعه آمیز است.

راهبرد دیگر که ترویج شده است. پوشش مانتو بدون دکمه است که تمام برجستگی های سینه زنان قابل رویت باشد.

راهبرد دیگری که مدتی است در طراحی لباس استفاده کرده اند تغییر جنس و رنگ قسمتی از مانتو زن در قسمت شانه تا کمر است تا این نقطه بیشتر به چشم بیاید و برجستگی ها مشهود باشد و اخیرا مشاهده کرده ام که به جای آن رنگ متفوت قسمت شانه تا کمر تور گذاشته اند که بدن زن به طور کامل مکشوف شود.

متاسفانه نوار قبح زدایی امتداد دارد و البته مسئولین تعزیرات و نیروی انتظامی و... در خواب به سر می برند و در سایت های اینترنتی، بوتیک ها و مانکن های آن و... انواع جدید لباس های جدید قبح شکن و ... دارد تبلیغ و ترویج می شود. لذا ضرورت دارد عناصر متدین آگاه باشند و اجازه ی رشد فزاینده ی بی حجابی و تبرج و نفوذ دشمن را ندهند. از مسئولین انتظار می رود بیدار شوند و وظیفه ی خود را انجام دهند.       

  • ۹۴/۰۷/۳۰
  • روح اله عباسیان جزی

امر به معروف

بد حجابی

بدپوششی

موج جدید

هشدار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی